De plaatsbeschrijving:
zelf maken of uitbesteden?
Als makelaar of beheerder ben je verantwoordelijk voor een sluitend huurdossier.
De plaatsbeschrijving maakt daar uiteraard een belangrijk deel van uit.
Je kan ervoor kiezen om die zelf op te maken. Maar laten we eerlijk zijn: het is een tijdrovende job. Je moet alles ingepland krijgen, ter plaatse gaan, een rapport opmaken en misschien heb je daarvoor wel niet de meest geschikte tools. Kortom, in veel gevallen is het niet echt rendabel te noemen.
Laat je ze uitvoeren door een expert? Dat is goed, maar krijgt die op z’n eentje wel alles op tijd rond? Hoelang moet je wachten op het rapport? Is dat rapport wel gedetailleerd en duidelijk, met voldoende foto’s? Wat als jouw expert een tijdje uitvalt?
Wij denken dat je je plaatsbeschrijvingen beter overlaat aan een gespecialiseerde partner. Een partner die je volledig ontzorgt, van bestelling tot incasso. Die snel werkt, van planning tot oplevering en de meest gedetailleerde rapporten oplevert, die objectief en onpartijdig zijn opgemaakt.
Vertrouw op een ervaren team en een groep van meer dan 70 getrainde experten die wij van de nodige tools voorzien, maar ook van opleiding, knowhow en permanente bijscholing.
Wij zorgen ervoor dat jij als vastgoedmakelaar kan focussen op je kerntaken. Jij hoeft enkel de bestelling te plaatsen en CheckNet regelt al de rest, van bestelling tot incasso.
Welkom bij CheckNet.

waarom voor checknet kiezen?
CheckNet is het eerste nationale netwerk voor plaatsbeschrijvingen.
Wij zorgen ervoor dat jij als vastgoedmakelaar een relaxed gevoel hebt. Jij hoeft enkel de bestelling te plaatsen en CheckNet regelt al de rest van bestelling tot incasso.
Na de bestelling zorgen wij voor een snelle inplanning, uitvoering en oplevering.
Door ons team van meer dan 70 experten verspreid over heel België ben je er ook zeker van dat de plaatsbeschrijving volgens de regels van de kunst gebeurt en dit steeds met de grootste objectiviteit.
Dit alles kan je makkelijk volgen via jouw Extranet.
Onze aanpak
Wij zorgen voor jouw comfort.
Je hebt te allen tijde toegang tot jouw Extranet. Daar kan je bestellingen plaatsen en alles live opvolgen van planning en facturatie tot oplevering en archivering. We willen je volledig ontzorgen. Hierover lees je meer in onderstaand stappenplan.
Wat het rapport zelf betreft, dankzij een gespecialiseerde, in eigen beheer ontwikkelde app kunnen we snel zeer gedetailleerde en overzichtelijke rapporten opleveren. Alle ruimtes en elementen in het pand worden nauwkeurig beschreven en van foto’s voorzien. Is er bij aanvang schade of zijn er gebruikssporen, dan worden ook die netjes vermeld en in beeld gebracht. Ook de nutsvoorzieningen worden opgenomen en de sleuteloverdracht wordt gedocumenteerd.
Wij zorgen dus voor de perfecte basis die een objectieve vergelijking op het einde van de huur mogelijk maakt.
Indien er huurschade wordt vastgesteld, wordt deze objectief en onpartijdig begroot. De kwaliteit van onze intrederapporten en onze aanpak zorgen ervoor dat we in de meeste gevallen meteen ter plaatse tot een akkoord komen tussen alle partijen. Niet onbelangrijk, want de volgende huurder staat waarschijnlijk al te wachten…

Je klanten krijgen dus waar voor hun geld zonder dat het jou extra moeite kost.
Werkwijze/stappenplan

stap 1: de bestelling
In de bestelwizard voer je de gegevens in van de partijen, details van het pand alsook eventuele bijkomende praktische informatie. Dankzij unieke koppelingen tussen Korfine en andere vastgoedsoftware(s)Wens je meer info over de koppeling met andere softwares? Contacteer dan jouw accountmanager, deze helpt je graag verder. is het mogelijk dat de gegevens rechtstreeks worden overgenomen door CheckNet. Zo heb jij geen dubbel werk meer.
Je ziet meteen ons tarief, dat afhankelijk is van het type plaatsbeschrijving en de samenstelling van het pand.
Geen verrassingen dus!
TIP: met onze unieke COMBI-formule bestel je de intrede alsook de daaropvolgende uittrede.
Voordeel: alles is bij aanvang van de huur geregeld en bijkomend kan je jouw verhuurder en huurder een voordeliger tarief toekennen.

Betaling
Je kiest zelf of jij de betaling met de partijen regelt of het incasso via CheckNet laat verlopen. Via het Extranet kan je eveneens de status van de facturatie opvolgen.

Stap 2: Inplannen van een afspraak
Wij stellen een expert aan en vervolgens worden de partijen zo spoedig mogelijk gecontacteerd om een afspraak in te plannen. Jij beschikt eveneens over de mogelijkheid om een aantal voorkeursdata door te geven. Zodra de afspraak werd ingepland ontvangen alle partijen een bevestigings-e-mail.

Stap 3: het plaatsbezoek
Je geeft de expert toegang tot het pand of laat de sleutels afhalen op kantoor. De expert bezoekt alle ruimtes en stelt de plaatsbeschrijving op met behulp van de in-house ontwikkelde app. We gaan zeer grondig te werk, dus dat kan wel even duren. Op het einde van het plaatsbezoek kunnen de aanwezige partijen het rapport ondertekenen op de tablet. Dan is alles meteen klaar. De partijen kunnen bij de intrede ook een mandaat geven aan onze experts.

Stap 4: het Rapport
Dankzij de gebruikte technologie kunnen we de rapporten snel opleveren. Er gebeurt eerst een kwaliteitscheck en dan ontvang je het rapport in Pdf-formaat via e-mail of we bezorgen het rechtstreeks aan de partijen. Jij kiest!
We streven ernaar om binnen de 48 uur na het plaatsbezoek het rapport te bezorgen.
Je ontvangt ook de ingevulde documenten voor de overname van de meters.
Alles is uiteraard ook beschikbaar via je Extranet.
Let op, de registratie van de plaatsbeschrijving dien je zelf nog te doen.
RAPPORTEN
Onze experten gaan met oog voor detail aan de slag en maken gebruik van onze eigen gespecialiseerde CheckNet app op de tablet tijdens het plaatsbezoek.
Het resultaat zijn rapporten die uiteraard aan alle wettelijke normen voldoen, maar bovendien duidelijk en overzichtelijk zijn. Hieronder kan je een aantal voorbeelden bekijken.
wat is checknet?
CheckNet is een nationaal netwerk van geschoolde onafhankelijke experten, gespecialiseerd in plaatsbeschrijvingen bij verhuur. We voeren deze uit in opdracht van vastgoedmakelaars en -beheerders.
Onze experten worden door CheckNet opgeleid en maken gebruik van de nieuwste technologieën die garant staan voor een gedetailleerde opname en een snelle oplevering van duidelijke rapporten.
Onze rapporten beantwoorden uiteraard aan de wettelijke normen en zijn bovendien uitgebreid gestoffeerd met foto’s en schetsen. Ze hebben een duidelijke en overzichtelijke structuur. Onze technologie laat daarnaast ook een duidelijke vergelijking tussen verschillende opnames toe. Eventuele (huur)schade kan op die manier objectief geconstateerd en bepaald worden.
Er werden inmiddels al meer dan 35.000 plaatsbeschrijvingen uitgevoerd door de experten van CheckNet. Deze ervaring is jouw beste garantie op een correcte plaatsbeschrijving, bij in- en uittrede.

Salesteam CheckNet

Gilles De Bosschere

Deborah Gebruers

Laurens Van Gent

Elien Verbeke
Ik wil meer informatie

Bedrijvencentrum De Kien
Nijverheidskaai 3/0021 | B-8500 Kortrijk
+32 (0)2 219 07 70 | info@checknet.be
RPR Gent, afdeling Kortrijk | KBO 0627.908.813